• slider-09
  • slider-03
  • slider-06
  • slider-04
  • slider-10
  • slider-05
  • slider-11
  • slider-07
  • slider-02
  • slider-01
  • slider-08

Onderscheidend vermogen

Ooit had mijn dochter een vriendje. Ik denk haar eerste ventje. Een fantastisch joch. We waren echt gek op hem. Zoon van een tandarts. Ze zaten beiden op het voortgezet onderwijs. Mijn dochter studeerde hard en serieus, maar Tim was méér bezig met allerlei andere zaken in het leven. Die school was maar bijzaak. Liever een bink, dan goeie cijfers halen. Eén ding was voor Tim erg belangrijk. Merkkleding. En vooral merkkleding waar je aan de buitenkant goed kunt zien welk merk het betreft. Dat vond hij belangrijk. Onze kinderen hebben we opgevoed met het gegeven dat zoiets eigenlijk helemaal niet belangrijk is.

Het was Sinterklaas en uiteraard werden er lootjes getrokken. Ik trok Tim. Het onderwerp was al snel bepaald. We kochten een mooi shirt bij een goedkope winkelketen. Ontdeden het van alle kenmerken (mijn vrouw is buitengewoon handig met naald en draad) die duiden op het merkloze, goedkope shirt. Daarna werd een prachtig embleem van een chique merk op de borst genaaid.

Nooit hebben zo’n gelukkige jongen gezien bij het uitpakken van zijn cadeau nadat ie hetNooit hebben zo’n gelukkige jongen gezien bij het uitpakken van zijn cadeau nadat ie hetgedicht hardop hard voorgelezen. Hij kon niet bevroeden hoe we hem in de maling haddengenomen en dat wij minstens zo’n geweldige avond hebben gehad.
Een merk. Het geeft status en aanzien. Het is een onderscheidend kenmerk in de vorm van eennaam, symbool of een beeld. Het onderscheid je van anderen, maar gaat uitsluitend over debuitenkant.

En soms is een merk alleen maar inbeelding. Wat te denkenvan de blinde biertesten. Nooit is er een prominent merkdoor proefpersonen herkent. Het zit dus gewoon tussen jeoren. Zo ook onze heilige koe, de auto. Biedt een grotedure auto van een respectabel merk je nou méér? Het isuiterlijk vertoon en voor de rest brengt dat voertuig je, wellicht wat comfortabeler en snellerdan een ander voertuig, gewoon van A naar B.
Ik ben niet zo’n merkenman. Eigenlijk interesseert het mij niet of nauwelijks. Natuurlijk kijk ikwel naar kwaliteit. Bij een goedkoop artikel van een onbekend merk ben ik behoorlijk op mijnhoede.

Toch zijn veel Nederlanders bezig met onderscheidend vermogen. Kleding, tattoos, haardracht,dikke auto’s, etcetera. Kijk maar eens naar onze voetballers. Of ze nu wel of niet goed kunnenvoetballen, ze doen er vooral alles aan om op te vallen. Uiterlijk vertoon. Maar uiteindelijk gaat’t erom of je goed een balletje kunt trappen.
In de wielersport zijn merken ook een geweldig issue. Merk racefiets, derailleur, etceteraetcetera. Hoe duurder, hoe meer aanzien. Maar niets is minder waar. Kijk naar onze Koninginvan het wielrennen, Annemiek van Vleuten. Werd onlangs wereldkampioen op de weg na eensolo van 105 kilometer, terwijl ze op 10 dagen na 37 jaar werd. Wat een klasbak, na al haartegenslag. Magistraal. Dan zijn er maar een paar factoren die meetellen, namelijk de fysieke enmentale conditie. En uiteraard een goeie fiets.
Ook in de stepsport zijn diverse merken (en typen) te koop. Kostka, Kickbike, Yedoo,Footfighter, Crussis, Mibo, Morxes, etc. Allemaal geweldige steps, die zich op bepaaldekenmerken onderscheiden van elkaar. Eigenlijk zijn er, net als in de auto-industrie, geen slechtemerken. Maar er hangt wel een verschillend prijskaartje aan. En zoals Johan Cruijff al zei: ‘elknadeel heb zijn voordeel’. Zo kies je de step die het beste bij je past. Zowel fysiek, mentaal alsbij je portemonnee. Tweedehands of gloednieuw.
Bij onze stepclub wordt op diverse merken gestept. Allemaal prima modellen en gelukkig is erbij de recreatieve stepsport geen sprake van onderlinge afgunst over het merk waarop wordtgestept. Met of zonder poedercoating.
Want tenslotte gaat het allemaal om je mentale en fysiekeconditie. Om de power in je bovenbenen. Om de longinhoud.Om het plezier dat je haalt uit de stepsport. Ongeacht het merkwaarop je stept. Het gaat tenslotte niet om wat je aan debuitenkant ziet. Je onderscheidt je vooral door wie je bent. Enverder gaat het nergens anders over, toch!!??

En met onze merkenman Tim..... met hem is alles goed gekomen.
Hij heeft zijn studie afgerond en is net als zijn vader een respectabeltandarts geworden.

Henk Roelofs Stepclub Amersfoort

Wij worden ondersteund door:

vipwebdesign

VIPWebdesign Houten
No nonsense webdesign!
 

Logo Step Events

kostka

StepWinkel Logo

logo stepshop steponline Professionele & betaalbare poedercoating Bolsward

Disclaimer:

Het Team van www.toersteppen.nl is de uitgever van deze website.
Als uitgever besteedt www.toersteppen.nl de grootst mogelijke zorg aan de gegevens en informatie die op deze site te vinden zijn. Desondanks is het mogelijk dat er op de website onjuistheden en/of onvolkomenheden voorkomen. www.toersteppen.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van deze onjuistheden en/of onvolkomenheden, noch voor problemen die worden veroorzaakt door het gebruiken of verspreiden daarvan. Evenmin aanvaarden wij aansprakelijkheid voor geleden verlies of gederfde inkomsten die voortkomt uit het gebruik of verspreiden van de informatie, dan wel voortkomt uit technische gebreken.

Bezoek aan de website, alsmede het gebruik en downloaden van gegevens en informatie geschiedt geheel op risico van de gebruiker. Informatie op websites waarnaar wordt verwezen of gelinkt, wordt slechts incidenteel door ons geanalyseerd. www.toersteppen.nl geeft geen garanties met betrekking tot de inhoud en betrouwbaarheid van deze sites, noch wordt aansprakelijkheid aanvaard voor direct of indirect geleden schade die hieruit voortkomt.

DISCLAIMER